poniedziałek, 16 stycznia 2017

Panna Cotta

Nie wiem dlaczego broniłam się przed tym deserem.
Jest tak prosty do przygotowania, że nawet dziecko sobie z nim poradzi.
Jest pyszny i można podać go z ulubionym dodatkiem, u mnie dziś są to jagody w cukrze ze słoika.
Oj jakie to smaczne.

250 ml śmietany 30 - 36 % ( u mnie to 31 % )
250 ml mleka
80 g cukru
1/2 łyżeczki mielonej wanilii ( możecie użyć laski wanilii przekrojonej i z wydrążonymi ziarenkami )
4 listki żelatyny

dodatkowo :
jagody ze słoika

W jednym rondelku namoczyć w zimnej wodzie żelatynę.
Do drugiego wlać mleko i śmietankę, dodać cukier i wanilię.
Podgrzewać na niewielkim ogniu i mieszać aż cukier się rozpuści.
Należy uważać aby się nie zagotowało.
Potem odcisnąć żelatynę z wody, podgrzać ją do rozpuszczenia i wlać do rondelka ze śmietanką.
Wymieszać i rozlać do szklaneczek lub foremek ( ja miałam takie ze zdejmowanym wieczkiem i denkiem ).
Jeśli nie macie takich to naczynia do których wlejecie płyn zakryjcie folią spożywczą.
Gdyby pojawił się kożuszek po prostu należy go delikatnie zdjąć i zakryć naczynka.
Naczynka z panna cottą wstawić do lodówki najlepiej na całą noc albo na kilka godzin.
Potem delikatnie wyjąć panna cotty na talerzyk i podać z jagodami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.