piątek, 15 lipca 2016

Domowe pierogi z jagodami i serem

Czytałam gdzie ostatnio o cieście na pierogi Andrzeja Polana.
Postanowiłam zrobić je na próbę i niestety muszę przyznaż, że jest lepsze od mojego.
Zawsze myślałam, że moje jest najlepsze a tu proszę pomyliłam się.
Z ciastem super się pracuje a pierogi po ugotowaniu pyszne są.
Jeśli macie jagódki to może się skusicie na takie danie na piątek ?



Ciasto :
500 g mąki typ 500Kłos Pol
100 ml mleka
100 ml wody
50 ml oleju
1 małe jajko
1/2 łyżeczka soli

Nadzienie :
2 szk jagód świeżych
350 g twarogu
cukier do smaku
2 łyżki kaszy manny

Dodatkowo :
1 szk kwaśnej śmietany
jagody do posypania

Twaróg rozgnieść z cukrem i wymieszać z kaszą manna i jagodami.
Do miski wsypac makę, dodać sól, mieszając widelcem wlewać mleko, olej, wodę wymieszaną z jajkiem.
Połączyć składniki i wyrobić elastyczne ciasto.
Wałkować je, wycinać kółka i układać porcje farszu, zlepiać pierogi i układać na ściereczce.
Pierogi gotować w osolonej wodzie kilka minut od wypłyniecia.
Wyjmować łyżką cedzakową na talerze, polać smietaną i dodatkowo posypac świeżymi jagodami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.