środa, 27 kwietnia 2016

Chleb na zakwasie z czarnuszką

Nie wiem dlaczego ale zepsuł mi się zakwas żytni.
Postanowiłam nastawić nowy choć mam już pszenny.
Ale co tam, niech będą dwa.
O tym jak zrobić zakwas możecie poczytać w postach na zakwas żytni i pszenny.
A tymczasem zapraszam po przepis na chleb z czarnuszką.
Jeżeli nie lubicie czarnuszki możecie dać sezam lub siemię lniane.

200 g mąki żytniej typ 2000 Kłos Pol
150 g mąki pszennej typ 750 Kłos Pol
2 łyżeczki czarnuszki
325 g aktywnego zakwasu żytniego ( u mnie z mąki typ 2000 )
200 g letniej wody
1,5 łyżeczki soli

W misie robota umieścić mąkę, zakwas, sól i czarnuszkę i założyć hak do wyrabiania ciasta drożdżowego.
Włączyć robot i wlewać wodę.
Ciasto wyrabiać 10 minut.
Blaszkę o wymiarach 11 x 25 cm wyłożyć papierem do pieczenia i wyłożyć do niej ciasto.
Wilgotną dłonią wyrównać powierzchnię, zakryć ściereczką i zostawić na kilka godzin do wyrośnięcia ( czas wyrastania zależy od temperatury w pomieszczeniu ).
Gdy ciasto podwoi objętość wstawić blaszkę do piekarnika nagrzanego do 220 stopni ( na dno wstawić naczynie z wodą ) i piec 20 minut.
Potem zmniejszyć temperaturę do 200 stopni i piec kolejne 20 minut.
Upieczony chleb wyjąć na kratkę i wystudzić.




2 komentarze:

  1. Też mi się zepsuł ostatni zakwas, ale w trakcie przygotowania i chęci do robienia chleba przeszły. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.