wtorek, 1 września 2015

Galaretko - borówko - biszkoptowiec

                          O tym niby deserze na zimno wspominała mi sąsiadka. Że smaczny i mało przy nim roboty. Ale ona robiła go z truskawkami. Truskawek już brak więc zrobiłam go z borówkami. A nazwę wzięłam ze składników. No nie zupełni bo powinnam jeszcze dodać śmietanowiec, ale niech już tak zostanie. A deser zrobiony na szybko jako, że miałam pracowite dni ostatnio bo piekłam torcik dla męża koleżanki i ciacha na wesele dla znajomych a w sobotę szalałam na tym weselu. Wybawiłam się za wszystkie czasy ale wczoraj mój kręgosłup miał kryzys bo powinnam go oszczędzać. Na szczęście już jest lepiej. A teraz zapraszam Was na deserek.



150 g okrągłych biszkoptów
1 szk gęstej śmietany 18 %
2 szk borówek amerykańskich
1 galaretka cytrynowa
500 ml gorącej, przegotowanej wody

Galaretkę rozpuścić w gorącej i przegotowanej wodzie i zostawić do lekkiego stężenia.
Każdy biszkopt maczać w śmietanie i układać w tortownicy u średnicy 23 cm ( można użyć podwójnej ilości biszkoptów i śmietany i ułożyć dwie warstwy ciastek ).
Na pokryte śmietaną biszkopty rozłożyć borówki i zalać tężejącą galaretką.
Wstawić do lodówki do całkowitego stężenia.
( Można użyć inne owoce np. maliny, truskawki czy jagody )



2 komentarze:

  1. Cudnie wygląda :)
    Uważaj na kręgosłup, to poważne sprawy. Dużo zdrówka życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Tak ja mam dolegliwości od kilku lat i uważam na ten mój kręgosłup. Ale orkiestra tak super grała, że trochę przeholowałam :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.