czwartek, 23 kwietnia 2015

Klopsiki wieprzowe w sosie koperkowo - warzywnym

                                 Dziś na obiad miały być mielone. Ale tak sobie pomyślałam, że dawno nie było żadnych klopsików. No i jak pomyślałam to postanowiłam zrobić. Oczywiście zapomniałam, że wczoraj na kolację chłopaki zażyczyli sobie kanapki z jajkiem i rano będą na zakupach zapomniałam kupić kolejne. Dobrze, że sklep blisko. Klopsiki ach wiadomo, domowe najlepsze. Do tego ziemniaki i suróweczka i danie jak marzenie. Proste a jakie smaczne.

Klopsiki podane na talerzy z serii New Hollis Gold od Porcelana Bogucice



NA KLOPSIKI :
1 kg łopatki wieprzowej bez kości
2 cebule
3 jajka ( w zależności od wielkości )
1/2 łyżeczki granulowanego czosnku
2/3 szk bułki tartej
sól do smaku
pieprz do smaku
ok.200 ml wody
opcjonalnie kucharek w płynie do smaku

SOS :
ok. 2 l wody
2 liście laurowe
3 ziela angielskie
3/4 szk tartych warzyw ( marchew, pietruszka, seler + por )
1/2 szk posiekanego koperku
1/3 szk posiekanego szczypiorku
sól do smaku
pieprz do smaku
czosnek granulowany do smaku
2 łyżki mąki ( czubate )
200 ml słodkiej 18 % śmietany

W garnku zagotować wodę, dodać przyprawy bez warzyw i zieleniny.
Chwilę gotować.
Mięso zmielić, dodać resztę składników i wyrobić masę. 
Formować klopsiki i wkładać na wrzątek, gotować kilka minut a potem ugotowane klopsiki wyjmować łyżką cedzakową.
Do wywaru wrzucić warzywa oraz posiekany koperek i szczypiorek i gotować kilka minut.
Mąkę rozrobić ze śmietaną i odrobiną wody i zagęścić sos, zagotować.
Do sosu włożyć klopsiki i jeszcze chwilkę gotować.
Podawać np. z ziemniakami i surówką.

Zostawiam Wam gazetkę i zapraszam do zajrzenia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.