środa, 22 kwietnia 2015

Chleb słonecznikowy na mące pszennej i sojowej

                       Dziś pyszny, mięciutki i puszysty chleb ze słonecznikiem na mące pszennej i dodatkiem mąki sojowej. Użyłam także oleju z pestek winogron, który jest bardzo aromatyczny. Bałam się, że chleb będzie miał intensywny zapach tego oleju ale nie potrzebnie miałam obawy. Chleb wyszedł smaczny i wyrósł tak, że bałam się że zaraz ucieknie mi z blaszki. Tak to jest jak się zapomni, że wyrasta chlebek i pójdzie do ogródka.




4 łyżki zakwasu żytniego aktywnego
10 g świeżych drożdży
100 g słonecznika łuskanego + do posypania Kłos-Pol
650 g mąki pszennej typ 500 Kłos-Pol
3 czubate łyżki mąki sojowej Olvita
3 łyżki oleju z pestek winogron Olvita
2 szk letniej wody

Do miski wrzucić drożdże, cukier, mąkę i odrobinę wody i dokładnie wymieszać. 
Dodać zakwas i zostawić do lekkiego podrośnięcia.
Następnie wlać wodę, olej a także wsypać sól i wymieszać.
Wsypać obie mąki i słonecznik i wyrobić ciasto.
Zostawić je do wyrośnięcia.
Gdy podwoi objętość odgazować je, lekko wyrobić i przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.
Wilgotną dłonią wyrównać powierzchnię i posypać słonecznikiem, można lekko docisnąć ziarenka.
Zostawić pod przykryciem do wyrośnięcia.
Gdy ciasto wyrośnie piec chleb przez 50 minut w piekarniku nagrzanym do  200 stopni.
Upieczony chleb wyjąć z formy, zdjąć papier i wystudzić chleb na kratce.

I zapraszam Was do zajrzenia do nowej gazetki, promocje już od jutra




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.