piątek, 27 lutego 2015

Kokosowa babka z kakaową nutą




4 jajka
1/2 szk cukru
3 łyżki masy krówkowej kokosowej
1/2 szk wiórków kokosowych + do posypania babki
1 łyżka kakao
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
2 szk mąki pszennej typ 500
250 g miękkiej margaryny
ok. 2/3 szk mleka
Lukier :
cukier puder trzcinowy
kakao rozpuszczalne
sok cytrynowy

Do miski włożyć miękka margarynę, wsypać cukier i miksować.
Dodawać masę kokosową, wymieszać i dodawać po jednym jajku.
Potem przez sitko przesiać do tej miski mąkę, proszek do pieczenia, kakao i dosypać wiórki kokosowe.
Wszystko połączyć a na koniec wlać mleko i wymieszać ciasto.
Gotowe przełożyć do formy na babkę z kominkiem, którą należy wysmarować margaryna i wysypać bułką tartą.
Babkę piec przez 60 minut w piekarniku nagrzanym do 165 stopni.
Potem babkę zostawić na 10 minut w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach, wyjąć i wystudzić.
Gdy będzie zimna wyjąć babkę z formy, odwrócić i polać przygotowanym lukrem a na sam koniec posypać wiórkami.
Babkę kroić po zastygnięciu lukru.

A już teraz zapraszam Was do obejrzenia nowej gazetki i ofertę obowiązującą już od 2 marca


6 komentarzy:

  1. Ewcia, super babka :). Mam pytanko - czy nie kruszy się przy krojeniu?( u Ciebie na zdjęciach wygląda super!) Ja uwielbiam kokos w słodkościach!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Violu. Babka się nie kruszy, ja nie bardzo za kokosem przepadam ale babka jest smaczna i jadłam z apetytem.

      Usuń
  2. Właśnie upiekłam babkę, druga się piecze, ale nie wiem, czy nie wyszedł mi zakalec... Ma być lekko wilgotna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babka jest lekko wilgotna. Piekę ją często ale nie zdarzyło mi się aby był zakalec :)

      Usuń
  3. Bardzo lubię babki :) a połączenie moich dwóch ulubionych smaków czyli kokosa i kawy wydaje się jeszcze ciekawsze :) Polecam moje przepisy na babki i placki :) https://ciastaztradycjami.blogspot.com/search/label/babki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.