środa, 22 października 2014

Kokosanki dyniowe

                               Ala z bloga " Ala piecze i gotuje " zainspirowała mnie do zrobienia swojej wersji kokosanek. Są to moje pierwsze kokosanki ale na pewno nie ostatnie. Dodałam do nich dynię i dalej będę kombinować z dodatkami aby nie były nudne. Teraz mamy sezon dyniowy więc takie kokosanki dyniowe są na czasie. A robi się je szybko i jest to świetny sposób na wykorzystanie białek jakie nam czasami zostają i nie mamy pomysłu co z nimi zrobić.


rozwiń i czytaj przepis :


200 g wiórków kokosowych
100 g dyni
2 białka
3/4 szk cukru
1,5 łyżki mąki ziemniaczanej
50 g margaryny Kasia
2 łyżki mleka

Do rondelka włożyć margarynę i wsypać cukier.
Wszystko podgrzać na ogniu do roztopienia się margaryny.
Rondelek zdjąć z ognia, wlać mleko i wymieszać.
Następnie wsypać wiórki kokosowe i startą na bardzo drobnych oczkach dynię i wymieszać.
Potem ubić białka, dodać mąkę ziemniaczaną, wymieszać i dodać do masy kokosowej i delikatnie wymieszać.
Gotową masę kłaść łyżeczką na blasze wyłożonej papierem do pieczenia robiąc odstępy.
Kokosanki piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 20 minut.
Gotowe wystudzić na kratce.

3 komentarze:

  1. Uwielbiam kokosanki. Ciekawa jestem jak smakują w połączeniu z dynią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam samych kokosanek więc nie mam porównania. Ale są smaczne i mięciutkie :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.