niedziela, 20 lipca 2014

Sernik z ananasem i matcha na hicie

                                W ramach testu przypraw jakie dostałam od Skworcu w jednej paczuszce była herbata matcha. Widziałam kiedyś z tą herbatą sernik na blogu Pyzy. Postanowiłam zrobić swoją wersję sernika. A dlaczego sernik na hicie ? A to proste, bo spód to właśnie ciastka ( markizy ) czekoladowe Hit. ogólnie serniczek wyszedł pyszny a herbata zostanie jeszcze na kolejne wypieki lub coś innego.


rozwiń i czytaj przepis :


12 ciastek z czekoladą Hit
500 g serka waniliowego do sernika  ( w wiaderku )
1 jogurt naturalny ( 375 g )
2 budynie waniliowe
1/2 szk cukru
5 jajek ( M )
3 łyżeczki herbaty matcha Skworcu
1/3 świeżego ananasa
1 łyżka mąki
Polewa :
75 g czekolady mlecznej
1 łyżka masła
1 czubata łyżka kakao
2 łyżki mleka
1 łyżka cukru
1 łyżka płatków migdałowych

Dno tortownicy o średnicy 23 cm wysmarować masłem i rozłożyć ciastka.
Białka oddzielić od żółtek.
Żółtka przełożyć do miski, dodać cukier i utrzeć mikserem.
Potem dodać jogurt i ser oraz budynie i wymieszać aby nie było grudek.
Ubić pianę z białek, dodać do masy serowej i wymieszać.
Następnie masę podzielić na dwie części i do jednej dodać herbatę i ponownie wymieszać aż herbata połączy się z masą.
Tortownicę napełnić masą wlewając masę na przemian, część zielonej, część jasnej i ponownie zielonej a potem resztę jasnej.
Ananasa obrać ze skóry, usunąć rdzeń i pokroić go w kostkę a potem obtoczyć w mące i rozłożyć po masie serowej.
Na dno nagrzanego do 180 stopni piekarnika wstawić blachę z wodą a na drugi stopień od dołu kratkę.
Na kratce ustawić formę z masą serową i piec sernik 30 minut.
Potem temperaturę zmniejszyć do 150 stopni i piec kolejne 30 minut.
Upieczony sernik wystudzić przy uchylonych drzwiczkach a potem sernik wstawić na kilka godzin do lodówki.
Gdy sernik jest schłodzony w kąpieli wodnej zrobić polewę podgrzewając składniki i polać sernik polewą.
Na koniec posypać płatkami migdałowymi.



3 komentarze:

  1. Muszę sobie w końcu taką herbatę kupić, bo mnie intryguje :)
    Wspaniale wygląda Twój sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję. Ja osobiście tej herbaty nie widziałam w sklepach ale w internecie mozna kupic.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.