wtorek, 29 lipca 2014

Ravioli z kurczakiem, cukinią, szpinakiem i papryką

                      Po raz kolejny dostałam do testów produkt od Tupperware. jest to przyrząd do robienia pierożków typu ravioli. Zaletą tego produktu jest to, że najwięcej pracy jest przy zrobieniu ciasta a reszta to już idzie ekspresowo. Potrzebny nam będzie dodatkowo wałek do ciasta. Przyrząd ma karbowaną krateczkę i otworki. Na przyrząd kładziemy płat ciasta czy to na pierogi czy francuskie, w miejsce otworków kładziemy farsz łyżeczką, która jest dołączona do urządzenia, brzegi przecięć smarujemy jajkiem i kładziemy drugi płat ciasta. I teraz wałek i mamy piękne ravioli, no moje nie są takie piękne bo to mój debiut z ravioli. Al e jak to mówią praktyka czyni mistrza, więc będzie lepiej. Niecierpliwymi i nie lubiącym lepić pierożków jak i zapracowanym polecam to urządzenie bo bardzo ułatwia pracę w kuchni.


rozwiń i czytaj dalej :


CIASTO :
350 g mąki
3 jajka
2 szczypty soli
2 łyżki oleju
2 łyżki mleka
FARSZ :
200 g pieczonej piersi z kurczaka
1/2 czerwonej papryki
50 g cukinii
1 garść szpinaku
sól
pieprz kolorowy
kilka łyżek oleju

FARSZ :
Na patelni rozgrzać olej i wrzucić pokrojoną w drobną kosteczkę pierś z kurczaka, paprykę i posiekany szpinak oraz startą na drobnych oczkach cukinię.
Wszystko chwilę smażyć i doprawić solą i pieprzem a potem farsz schłodzić.

CIASTO :
Z mąki, jajek i pozostałych składników zagnieść gładkie i elastyczne ciasto.
Ciasto cienko wałkować ( najlepiej jak ma się maszynkę do makaronu ale ja musiałam użyć po prostu wałka ).
Jeden płat ciasta rozłożyć na tacy do robienia ravioli, zrobić lekkie wgłębienia i w każe kłaść małe porcje farszu.
Rozmąconym jajkiem posmarować miejsca złączeń i położyć drugi płat ciasta.
Następnie za pomocą wałka do ciasta wałkować po tacy do ravioli do momentu aż będziemy mieli każde ravioli odcięte.
Nadmiar ciasta zdjąć i delikatnie wyjąć każde ravioli z tacy po czym ułożyć na talerzu wypukłą częścią do góry.
Ravioli gotować we wrzącej, osolonej wodzie kilka minut od wypłynięcia.
Ravioli można podać polane masłem lub z czerwonych barszczem.


Cukinia 2014

4 komentarze:

  1. Pysznie wyglądają...ja też mam taki przyrząd...i jest super..

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie można kupić takie urządzono do lepienia ravioli
    Ślicznie dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.